NYTT ÅR, NYA MÖJLIGHETER

I två har jag sagt att: "Detta blir mitt sista ponnyår". Av någon anledning har det inte blivit så!
Men i våras var det verkligen det sista sa jag men nu har jag ändå beslutat mig för att köra ännu ett år. 
Det beror på lite olika saker:
 
- Det är förbannat roligt.
- Jag och Ralle har klättrat från noll till silverdivision och vi har startat i många fina storlopp.
- Finns ingen möjlighet till att ha storhäst i stallet som vi har hästarna i nu. Det är för dåliga träningsmöjligheter helt enkelt. Det går att ordna med en grävmaskin som Anton inte har köpt ännu så det är ett tag bort haha.. Så därför känns det lika bra att ha kvar Ralle istället för att sälja honom. Vill liksom inte stå utan häst!
 - Ponnytrav får jag köra tills jag är 25, stortrav kan jag syssla med resten av livet om jag vill.
 
Anton känner att han gjort sitt på travovalen men tycker däremot att det är roligt att träna så det lutar då åt att jag får tävla både Rolex och Heba detta år. Inte mig emot men tråkigt såklart att han inte vill köra. 
Så så ser planerna ut för 2016!
Vi har inte satt igång med träningen ännu men förhoppningsvis blir det nu i helgen. Dom håller på krypa ur skinnet så ska bli roligt.
___________________________________________________
 
En liten tillbakablick från 2015
 
Rebecca och Ralle som kom tvåa i Boden! Tycker hon ser ganska nöjd ut..
 
 
När jag och Heba vann på Dannero, en seger jag sent kommer glömma.Hennes första start efter en knäoperation, hon är speciell, jag var nervös som ett as, vi vann och hon sänke rekordet med 5 sekunder!
Ska försöka få in filmen på datorn så jag kan visa er.
 
 
 
 
Jag och Rolex vann på Solängets heldag
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0