DAG 7 av 9

Dag 7 av 9 är nu jobbad. Har varit tjockt med folk så mycket att göra men det är mest kul. Började 11 imorse och 12 imorgon så skönt att få sova ut iallafall.
Eftersom jag jobbat sent har jag inte hunnit träffa hästarna nåt men tydligen håller han och Heba på att krypa ur skinnet så träningen börjar nog efter jul.
 
Slutar 19 den 23:e och åker då direkt upp till Umeå direkt efter jag slutat. Lär vara trött men det får gå. Vill helst va med familjen på julaftonsmorgon!

Vill också tipsa er om en superduperenkel fudge som jag och Dess gjorde ikväll. 

Vi gjorde två varianter:

400gr mörk eller ljus choklad
1 burk kondenserad mjölk
1 burk Dr oetker frystorkade jordgubbar

Smält chokladen, blanda i mjölken och jordgubbarna. Ställ kallt och dela sedan i bitar. 

Andra varianten 

400gr mörk eller ljus choklad
1 burk karamelliserad mjölk
1 påse hackade pistagenötter

Gör samma sak som receptet ovan!

Grejen va den att i receptet stod det använd inte karamelliserad mjölk utan endast kondenserad men såklart köpte jag fel men vi chansade och gjorde ena fudgen med den ändå för vi hade ingen annan. Och faktiskt, den blev så mycket bättre i konsistensen och godare. Så tips är att använda karamelliserad mjölk fast man inte skulle det haha!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0